SPECIAL ADS

14 Mac 2013

Muhyidin kata Anwar rancang cetus huru hara dalam PRU nanti.



Umum tahu bahawa meskipun telah berbelas kali diadakan pilihanraya dan berbelas kali pembangkang telah kalah dalam pilihanraya yang diadakan itu, namun tidak pernah tercetus sebarang huru hara.

Bagaimanapun Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mendakwa kononnya beliau sendiri telah melihat beberapa dokumen yang mendedahkan Anwar Ibrahim akan menimbulkan huru hara pada pilihanraya nanti..

Satu kenyataan yang boleh dianggap sebagai bodoh sama sekali oleh seorang pemimpin UMNO..

Anwar punya keyakinan yang tinggi bahawa Pakatan Rakyat akan mengambil alih pentadbiran negara dari UMNO/BN selepas pilihanraya nanti..

Jadi apa perlunya beliau merancang untuk mencetuskan huru hara??

Berikutan dengan kenyataan bodohnya itu Muhyiddin telah dicabar untuk mendedahkan dokumen yang dimaksudkannya itu oleh Pemuda PAS sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini.

Dan.. "Sekiranya beliau gagal mengemukakan bukti bahawa ada usaha Pakatan Rakyat untuk mencetuskan suasana porak peranda, Pemuda PAS tidak teragak-agak untuk mendesak pemimpin Pakatan mengemukakan saman fitnah terhadap beliau," kata ketua penerangannya Riduan Mohd Nor.

"Apakah TPM tidak berfikir dahulu sebelum bercakap dengan memikirkan implikasi yang mungkin akan diterima terhadap masyarakat khususnya pemimpin Pakatan Rakyat daripada ucapan beliau?

"Apa akan jadi sekiranya masyarakat negara ini benar-benar mempercayai kenyataan beliau dan akan terus mengambil langkah negatif terhadap PR seperti membuat provokasi atau tindakan-tindakan ganas yang lain? 

Atau.. mungkinkah Muhyiddin mendedahkan apa yang sedang rirancang oleh UMNO sendiri?.. kerana kebanyakkan provokasi politik yang tercetus dinegara ini kebanyakkannya didalangi oleh UMNO tetapi pihak lain sering dipersalahkan?

Oleh: Anak Sungai Derhaka

Tiada ulasan: