SPECIAL ADS

29 Mei 2013

"I LOVE PM".. Ianya meloyakan kata bekas Ketua Pengarang Utusan

29 Mei : Sebelum PRU13 yang lalu Bekas Menteri yang datangnya dari UMNO Tan Sri Zainuddin Maidin telah menjadi sasaran kritikan dari pemimpin dan juga Blogger Pro Pakatan Rakyat kerana beliau mengkritik mantan Presiden Indonesia ketiga, Bacharuddin Jusuf Habibie atau BJ Habibie melalui penulisannya dalam Utusan Malaysia.. 

Zainuddin Maidin yang juga bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu telah mendakwa Habibie sebagai penyebab berlakunya perpecahan rakyat Indonesia kepada 48 parti politik yang mengakibatkan keadaan politik negara itu dalam porak-peranda hingga kini. 

Habibie menjadi gunting dalam lipatan terhadap Presiden Indonesia Suharto walaupun Suharto yang membawanya kembali dari Jerman untuk kemudiannya menjadi wakil Presiden dan demikian juga yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim terhadap Tun Dr. Mahahtir Mohamad ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri setelah ‘dipungut’ daripada ABIM. 


Diakhir artikelnya Zainuddin menulis Pada hakikatnya mereka berdua tidak lebih daripada “The Dog Of Imperialism.. sila baca artikel itu di SINI 

Baru-baru ini beliau sekali lagi menjadi sasaran kritikan tetapi bukanlah dari Blogger Pro Pakatan Rakyat tetapi dari Blogger Pro UMNO pula.. 

Ini berikutan beliau mengesyorkan agar DAP menyertai Barisan Nasional bagi menggantikan MCA yang jelas kini semakin dipinggirkan oleh masyarakat Tiong Hua.. 

Malah ada yang mengatakan "Barangkali kekalahannya pada tahun 2008 lalu, telah meninggalkan kesan lekuk dalam otaknya sehingga dia tidak nampak realiti sebenar.".. tulis The Flying Kick di SINI

Nampaknya sekali lagi Zainuddin Maidin ini bakal menjadi mangsa serangan Blogger Pro UMNO kerana dalam artikelnya yang terbaru dalam Blog milik beliau Zamkata, beliau menyerang Presiden UMNO pula..

Ini artikelnya yang bertajuk.. "I LOVE PM". IT IS DISGUSTING

Dalam masa kempen PU 13, Perdana Menteri Datuk Seri Najib ditunjukan minum makan bersama rakyat di kedai-kedai lepak rakyat biasa di sana sini, di gerai, di cafe di kedai mamak dan sebagainya.

Penasihatnya berfikir bahawa gambar ini akan menunjukan Najib yang elitis dari keluarga bangsawan hidup seperti rakyat biasa tetapi kepada rakyat adalah "luar biasa" kerana tidak pernah mereka terserempak dengan Najib di tempat-tempat begini.

Lebih luar biasa apabila diiringi oleh pengawal dan pembantu peribadi. Nampaklah kepura-puraan.

Kata mantan Menteri Kewangan Daim Zainuddin, Anwar Ibahrim adalah clown (lebih tepat dipanggil Raja Lawak). Kata saya Najib adalah imitator. Penasihatnya berkepala di awan tanpa kaki mencecah daratan. Inilah penasihat yang patut disingkirkan.

IT LOOKS AWFUL

Memang hal ini sudah lama terasa di hati, terfikir di kepala, tertusuk di mata tetapi tidak terkata.

Seorang kawan dalam dunia korporat mengirim pesanan ringkas menepati cita rasa zamkata:

Katanya, On Daim's remark I agree fully. Najib dosen't need to compete with Anwar and try to imitate his style. It looks awful. Please tell them to stop showig the banner "I Love PM" It is disgusting. Najib Should present himself as a serious statesman not as a student leader style.

UMNO DALAM KEADAAN PANIK

Negara belum keluar dari keruncingan politik; keselamatan diancam oleh communist surrogate, tiap hari ada tunjuk perasaan cina baju hitam cemarkan pilihan raya yang sah, berbagai laporan palsu polis dibuat; blackout, dakwat padam, The Star dramatised berita light got out during black 505 rally in Tapah selama 10 minit seolah-olah baru berlaku dan benar-benar berlaku, cuma atas dakwaan pembangkang tanpa pengesahan sesiapapun. Hebat sekali Journalisme The Star.

Blackout di kawasan sekolah di Sedim Kedah pada hari yang sama juga 10 minit. Semakin banyak laporan sama dibuat semakin ramai orang percaya. Ini strategi mereka.

Dalam keadaan menghadapi pelbagai cabaran dari raja lawak dan kepala cauvanisme Cina, tiba-tiba muncul pula cerita hendak jadikan BN sebagai satu parti tunggal pelbagai kaum dengan membubarkan semua parti komponen.

Sesuatu cadangan yang serius patut dikemukakan dalam keadaan tenang bukan dalam keadaan masih ribut. Tidakkah ini menunjukan pemimpin-pemimpin UMNO berada dalam keadaan panik.

Nak test the ground pun bukanlah masa sekarang ini.

SUARA PEMBANGKANG SEKEJAP HALAL SEKEJAP HARAM

Kedua-dua suara cetak parti pembangkang iaitu Harakah dan Suara Keadilan yang telah dibiarkan dijual kepada umum walaupun untuk hanya pengedaran kepada ahli sejak sebelum PU 2008 tiba-tiba diharamkan setelah PU13. Tindakan merampas jualannya telah dibuat.
Perkara ini lucu, pelek dan ajaib. Apakah ianya haram kerana sekarang KDN di bawah Zahid Hamidi dan halal kerana di bawah Hishamuddin Hussein sedangkan hukumannya memang haram. Atau ada pegawai-pegawai KDN yang pro pembangkang yang memejamkan mata atau kerana sukar untuk mengawal.

Penjelasan perlu diberikan kepada rakyat supaya mereka tidak terkejut apabila dihalalkan semula jualannya kepada umum. Rupa-rupanya ada undang-undang kerajaan yang boleh sekejap halal sekejap haram.

Tindakan ini meyakinkan rakyat terhadap kecacatan demokrasi kerana telah sekian lama mereka bebas membeli yang haram. ASD

Tiada ulasan: