SPECIAL ADS

14 Julai 2013

Isu Kerajaan Sementara : SPR tidak mendapat lampu hijau?

Komik Kehidupan TIDAK Benar jajangadi KERAJAAN Sementara PRU13 Lalu, kata SPR
Kuala Lumpur 14 Julai : Suruhanjaya PIlihan Raya (SPR) TIDAK MEMBEKALKAN Garis Tutorial berhubung KERAJAAN Sementara selepas pembubaran Parlimen PADA April Lalu udah kerana TIDAK mendapat lampu hijau daripada pihak KERAJAAN, kata Anggota Badan penggendali PIlihan raya ITU Datuk Dr P. Manogran (gambar foto).
Menurut Manogran Jogja, Kementerian berkaitan JUGA TIDAK membenarkan SPR Membuang sedemikian.
"Kementerian Yang Berkaitan TIDAK membenarkan SPR UNTUK MEMBEKALKAN Satu Garis Tutorial Penyengat KERAJAAN Sementara menyebabkan kuasa SPR UNTUK melaksanakan Peraturan berkenaan TIDAK Berjaya," kata beliau Semasa berucap di Sebuah forum Yang amat dinasihatkan oleh Yang Majlis Peguam di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau turut melahirkan kekesalan Terhadap Persepsi orang ramai Yang Terus menyalahkan SPR berhubung permasalahan yang sah bagi Semasa PIlihan raya Lalu Sedangkan SPR Sendiri sudah mengambil tindakan terindah Membuat laporan Polis Terhadap ejen senarai Semua pemilih Yang cuai.
"Kita Telah Memberikan kebenaran Penyengat ejen Parti rencana, Badan Bukan KERAJAAN dan Bolasepak Institut Pengajian Tinggi UNTUK Membantu SPR Saksikan melancarkan Proses Pendaftaran pemilih.
"Namun Kita TIDAK Menolak kemungkinan pihak berkenaan terlepas Pandang ATAU DENGAN sengaja menambah butiran pemilih DALAM Simpan Tutup SPR. Kami Telah mengemukakan Laporan Polis sebaik mengetahui apabila ada ejen Yang cuba menipu DALAM senarai Semua pemilih," katanya.
Manogran turut TIDAK menafikan kelemahan Ketua Tempat Mengundi (KTM) dan MPSJ SPR Yang bertugas di Pusat mengundi udah disebabkan kurangnya Latihan.
"SPR memberi kepada Latihan yang berterusan Penyengat KTM dan Acha YANG mengendalikan PIlihan raya. Namun ada di Antara Acha Yang interesting untuk pemberhentian di saat Fixed kerana berasa kurang satu keyakinan ubtuk memantau perjalanan PIlihan raya. Sehubungan DENGAN ITU, SPR terpaksa PENCARIAN KTM Baru Dan Memberikan Latihan yang Singkat Penyengat Mereka, "ujar Manogran.
Menggulung ucapannya, beliau berkata SPR turut memerlukan Khidmat NGO Saksikan memantau dan Memberikan Nasihat Penyengat Badan ITU agar perjalanan PIlihan raya Dapat dijalankan Lebih baik PADA Masa Akan datang.
Beliau berkata SPR JUGA Ingin ditegur dan Ditukar dan sebarang permasalahan Boleh diselesaikan DENGAN Boikot Terbuka Bukan Melalui ugutan dan mengumpat di Belakang. 
Oleh: Hasbullah Awang Chik

Tiada ulasan: