11 Julai 2013

"Obsesi maut" Umno-BN dengan Red Bean Tentera

"Obsesi maut" Umno-BN dengan Red Bean Tentera: KEPINTARAN Kit Siang soalan Zahid
Kuala Lumpur 11 Julai : The Red Bean Tentera sekali lagi dalam berita di Parlimen.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi memberitahu Parlimen semasa sesi soal jawab semalam bahawa "Red Bean Tentera dan macam" yang akan menghadapi tindakan jenayah dan sivil untuk menyebarkan pembohongan melalui Internet.
Banyak persoalan datang ke fikiran.
Pertama, adakah Menteri Dalam Negeri dengan kecerdasan dan latar belakang beliau benar-benar percaya bahawa "DAP yang dibiayai oleh Red Bean Tentera" 3,000 cybertroopers benar-benar wujud, dan kepercayaan ini disokong oleh Polis? Adakah Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar bercakap?
Kedua, kenapa kerajaan tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap pembohongan utama yang DAP yang dibiayai yang dipanggil Red Bean Tentera 3,000 cybertroopers dengan bajet sebanyak RM100 juta kepada RM1 bilion dalam tempoh enam tahun yang lalu, kerana ia tidak memerlukan banyak profesionalisme untuk siber polis untuk mendedahkan quackery dan lelucon kisah ini tinggi fiksyen, terutamanya sebagai Concorde Hotel, yang menghantui para pemimpin UMNO / BN atas, telah menunjuk sebagai salah satu daripada pusat-pusat utama operasi ini mitos siber tentera?
Ini adalah mengapa minggu lepas saya membawa satu pasukan Ahli Parlimen DAP untuk melawat Concorde Hotel, dan semua yang kita dapati adalah tempat yang merangkak dengan pemimpin-pemimpin UMNO dan Koperasi dan hanya diketahui adalah bahawa terdapat bukan sahaja tidak ada tanda Red Bean Tentera, tetapi terlalu tinggi ais kacang di Concorde Hotel tidak mempunyai kacang merah pada semua!
Ketiga, Kementerian Dalam Negeri mempunyai kepakaran yang lebih kepada teknologi maklumat daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Kementerian apabila Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia dimasukkan ke Parlimen Khamis lepas bahawa ia tidak tahu siapa Bean Tentera Merah adalah atau sama ada terdapat Tentera Red Bean walaupun semua dakwaan terbang di sekitar kedua-dua ruang siber di dalam dan Barisan Nasional media yang dikawal.
Keempat, dan yang paling menarik sekali, mengapa UMNO / BN "obsesi maut" dengan Red Bean Tentera kisah.
Selepas penemuan minggu lalu bahawa terdapat bukan sahaja tidak ada tanda Red Bean Tentera di Concorde Hotel, menghantui pemimpin-pemimpin UMNO dan Koperasi, tetapi ada juga tidak kacang merah terlalu tinggi "kacang ais" di hotel ini, fiksyen daripada DAP yang dibiayai Red Bean Tentera 3,000 cybertroopers adalah subjek jenaka meluas, cemuhan dan ejekan.
Sebuah kematian ketawa
Apa Zahid lakukan semalam adalah satu percubaan yang terdesak untuk mengelakkan kisah tinggi daripada DAP yang dibiayai oleh Red Bean Tentera daripada mati "kematian ketawa".
Jelas sekali, "obsesi maut" Umno / BN untuk kisah tinggi daripada "DAP yang dibiayai oleh Red Bean Tentera 3,000 cybertroopers" adalah berkaitan dengan agenda rahsia mencapai tinggi ke dalam Umno / BN bulatan untuk membenarkan peruntukan sebanyak RM350 juta pada tahun yang akan datang lima tahun untuk melawan rekaan Red Army Bean.
Inilah sebabnya mengapa kisah tinggi daripada "DAP yang dibiayai oleh Tentera Merah Bean 3,000 cybertroopers dengan bajet sebanyak RM100 juta kepada RM1 bilion dalam tempoh enam tahun yang lalu" perlu diselamatkan dan dipulihkan atau tidak akan ada kes untuk peruntukan RM350 juta untuk tentera Umno / BN cybertroopers untuk tempoh lima tahun akan datang.
Kami telah datang untuk itu punca UMNO / BN RM350 juta "obsesi maut" dengan rekaan Red Bean Tentera melompat-lompat.
Lim Kit Siang adalah penasihat DAP & Ahli Parlimen Gelang Patah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan