SPECIAL ADS

29 April 2015

Tun M : Ahmad Maslan tidak tahu apa-apa tentang kewangan

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kritik Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan tidak tahu apa-apa tentang kewangan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 29 April, 2015.
Selepas Datuk Ahmad Maslan menuduhnya tidak memahami cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dilaksanakan baru-baru ini, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengkritiknya kembali, mengatakan timbalan menteri kewangan itu tidak tahu apa-apa tentang kewangan, lapor Malaysiakini.
"Saya tak tahu apa yang dia cakap.
"Dia jaga kewangan tetapi dia tak tahu apa-apa tentang kewangan," katanya.
Ahmad sebelum ini mendakwa Dr Mahathir tidak faham GST dan ia merupakan punca bekas perdana menteri itu mencadangkan Putrajaya menghapuskan cukai yang membebankan rakyat itu.
"Saya rasa orang di sekelilingnya tidak memberi penjelasan yang betul tentang GST.
"Peratusan GST lebih rendah berbanding SST (cukai jualan dan perkhidmatan). Jadi bagaimana dia boleh kata lebih baik kerajaan batalkan GST," kata Ahmad yang juga ahli Parlimen Pontian itu dipetik sebagai berkata sebelum ini.
Beliau juga menggesa pihak yang rapat dengan Dr Mahathir memberi penjelasan lebih lanjut tentang GST kepadanya ‘tanpa dipengaruhi komen negatif pembangkang’. TMI

Tiada ulasan: