SPECIAL ADS

12 Mei 2013

13 Mei Hari Bangsa Malaysia


samm 13mei
Kenyataan Terbuka
11 May 2013
13 MAY – HARI BANGSA MALAYSIA : SELAMATKAN DEMOKRASI!
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kebangsaan dengan kerjasama front Mahasiswa akan menganjurkan sebuah Rapat Perdana;
Tarikh: 13 May (Isnin)
Masa: 8 – 12 mlm
Venue: Dewan Perhimpunan Cina KLSCAH 
(Dekat Stadium Merdeka / Stesen Monorail Maharajalela)
Antara pemidato yang bakal menghiasi pentas adalah termasuk;
Pak Samad (Sasterawan Rakyat)
YB Nurul Izzah (Naib Presiden PKR)
YB Tian Chua (Naib Presiden PKR)
YB Sivarasa Rasiah
Prof Aziz Bari (Pakar Perlembagaan)
Hishamuddin Rais (Penghasut Rakyat)
Dato’ Thamrin Ghaffar
Haris Ibrahim (Penggerak ABU)
Maria Chin (BERSIH)
Safwan Anang (Presiden SMM)
Adam Adli (Mahasiswa)
KS Bawani (Mahasiswa)
KC Heng (front anak muda)
Farel (Mahasiswa SAMM)
Hos: che’GuBard
Pentas sempena tarikh 13 May yang diiktiraf sebagai Hari Penyatuan Rakyat Malaysia, bakal merungkai sentimen perkauman yang telah dimainkan oleh pihak rasis untuk menutup penafian demokrasi rakyat Malaysia dalam tragedi Black505! Menakut-nakutkan, memeras ugut dan amalan ‘pecah-perintah’ legasi penjajah tetap diteruskan demi untuk mengekalkan kuasa. Selagi rakyat berjaya dipecah-belahkan, selagi itu cengkaman penjajah era baru tidak berganjak.
Namun hari ini suasana jauh berbeza. Rakyat tidak lagi takut, rakyat kini sudah berani membawa sepanduk kebenaran betapa sentimen perkauman itu sudah ditinggalkan. Rakyat kini bersatu, dengan berani melawan penafian demokrasi.
Justeru, Pidato Perdana sempena tanggal 13 May Hari Bangsa Malaysia bertajuk “Selamatkan Demokrasi” adalah bertepatan dengan situasi dan mood rakyat yang bangkit sekaligus melenyapkan cubaan-cubaan jahat menjadikan negara tidak harmoni di atas nama kononnya 1Malaysia.
Diharapkan sahabat pengamal media dapat memberi bantuan promosi untuk program perdana bernotis singkat ini, dan SAMM mengalukan kehadiran semua wartawan bagi membuat liputan.
Masuk adalah percuma, disaran hadirin mengenakan baju hitam (atau apa jua simbol hitam) bagi meneruskan mode perlawanan #Black505.
EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda SAMM

Tiada ulasan: