SPECIAL ADS

26 Mei 2013

Menyusun Jentera Daripada Sekarang Bagi PRU14

KUALA LUMPUR 26 Mei : Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia mengarahkan pemuda PAS di semua peringkat agar menyusun jentera daripada sekarang untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Timbalan Pengarahnya, Ustaz Fakhrulrazi Mokhtar (gambar) berkata, gerak kerja PAS bukan hanya di musim pilihanraya sahaja sebaliknya sentiasa berjalan tidak kira masa dan keadaan.

Jelas beliau, jentera perlu membuat ‘post moterm’ keputusan pilihanraya lalu dan mengenalpasti kekurangan yang berlaku dalam gerak kerja seterusnya mencari formula untuk penambahbaikan.

“Jentera harus mengkaji kekurangan yang ada, misalnya sokongan melayu masih tidak begitu memuaskan dan kita harus nilai kenapa perkara itu berlaku.

“Kita harus cari formula untuk memperbaiki kelemahan itu dan perlu digerakkan daripada sekarang, jangan tunggu di saat hampir pilihanraya nanti,” katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Bendahari Pemuda PAS Perak itu menjelaskan, jentera  harus fokus kepada pendaftaran pengundi baru yang akan mengundi buat kali pertama dalam PRU14 nanti.

Katanya, ianya sangat penting bagi memastikan golongan muda akan bersama serta mengundi PAS dan Pakatan Rakyat.

“BN mengakui kurang mendapat sokongan kepada orang muda yang celik maklumat dalam PRU13 lalu, ianya sudah semestinya semakin parah apabila lebih ramai golongan itu akan mengundi dalam PRU14 nanti.

“Justeru jentera harus lebih dominan mendaftarkan pengundi baru sejak daripada awal lagi bagi mengelak berlakunya kelewatan pendaftaran seperti yang terjadi dalam PRU13 lalu menyebabkan pengundi muda yang menyokong kita (Pakatan Rakyat) gagal undi mengundi,” ujarnya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, jentera haruslah menggiatkan usaha menyalurkan maklumat kepada rakyat bagi menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dimomokkan BN kepada rakyat khususnya di kampung-kampung.

Ini katanya sangat penting untuk memberi peluang kepada rakyat untuk berfikir dalam jangka masa yang panjang sebelum membuat keputusan.

“BN berjaya meracuni pemikiran rakyat dengan pelbagai cara menyebabkan rakyat takut untuk membuat perubahan, tugas kita ialah untuk mencuci pemikiran masyarakat agar segala momokan daripada BN itu tidak lagi berkesan,” jelas Fakhrulrazi lagi.

Tiada ulasan: