SPECIAL ADS

8 Mei 2013

Khalid patut kekal Menteri Besar Selangor


KUALA LUMPUR 08 Mei : DAP menyatakan sokongan terhadap Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor bagi penggal kedua.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, Khalid patut kekal sebagai Menteri Besar setelah berjaya mengetuai Pakatan Rakyat mendapat kemenangan dalam piliharaya umum baru-baru ini dengan memenangi majoriti dua pertiga dengan 44 daripada 56 kerusi Dun Selangor berbanding hanya 36 kerusi pada tahun 2008.

Tambahnya, walaupun DAP memenangi 15 kerusi di samping 15 kerusi daripada PAS dan 14 kerusi PKR, Khalid patut diiktiraf untuk integriti dan perkhidmatannya di Selangor.

“Ini telah membolehkan Pakatan Rakyat bangkit melawan usaha kuat BN yang diketuai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memenangi kembali Selangor,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi, DAP Selangor juga menyokong penuh Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan parti itu tidak menuntut kerusi Menteri Besar dan Khalid akan kekal demi semangat setia kawan dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP.

“Kita tidak pernah tuntut, tidak pernah bercadang, tidak berhasrat pun ke arah itu. Kita sudah putuskan untuk kekalkan (MB) yang sedia ada (Khalid). Tunggulah dalam masa seminggu ini akan diumumkan,” katanya.

Tiada ulasan: