SPECIAL ADS

21 Mei 2013

Umno amal dasar politik munafik

ALOR SETAR 22 Mei : Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Umno yang diterajui Datuk Seri Najib Razak mengamalkan politik munafik apabila melantik pemimpin Hindraf, Waytha Moorthy Ponnusamy dalam senarai kabinet mereka.

Menurut Anwar, semua maklum bahawa Waytha Moorthy adalah individu yang secara terang-terangan menyuarakan agar hak keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan dihapuskan.

Individu itu juga kata Anwar telah menyaman kerajaan Britishdan kerajaan Malaysia kerana tidak melayan orang India dengan baik.

"Dulu dia (Umno) kata kita ni tak Melayu, Abg Mat (Mohamad Sabu) ni semua pencacai Cina, nak gadai negeri, nak gadai Melayu.

"Sekarang dia lantik Waytha Moorthy. Siapa dia? Dia nak saman kerajaan British dan kerajaan Malaysia tuntut ganti rugi puluhan bilion ringgit kerana tidak layan India. Dalam carta piagam dia, dia kata dia tolak hak keistimewaan orang Melayu. 

"Mana dia Perkasa, mana dia Pemuda Umno? Bangkit lah. Ada ke satu suara pemuda Umno Perkasa pertikai perlantikan ini?

"Ini dia politik kemunafikan, kepura-puraan Umno," katanya.

Anwar berkata demikian ketika berucap di hadapan kira-kira 50,000 orang yang hadir pada Himpunan Black505 peringkat negeri Kedah malam tadi.

Program yang berlangsung di Kompleks PAS Kota Sarang Semut itu juga turut dihadiri pemimpin-pemimpin utama Pakatan Rakyat termasuk Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu Naib Presiden PAS Salahudin Ayub, AJK PAS Pusat Dr Hatta Ramli serta Syed Azman Syed Ahmad Nawawi.

Tiada ulasan: