SPECIAL ADS

5 Mei 2013

Mengurus Kemenangan PR post PRU13

05 Mei : Adakah terlalu awal untuk memikirkan apa kita perlu buat untuk mengurus kemenangan PR pada hari Isnin ini.

Saya rasa ia nya sudah tidak terlalu awal memandangkan kemungkinan besar kemenangan memihak pada PR. Sekarang kita sebagai  pejuang kebenaran mesti sudah mula memikirkan apa yang kita mesti lakukan untuk menjamin perubahan kerajaan ini berlaku dengan licin, sistem pertadbiran negara boleh terus beroperasi pada hari Isnin dan  penjenayah negara tidak dapat lari begitu saja tanpa di pertanggungjawabkan. Atas keselamatan jentera kerajaan saya tidak berapa setuju dengan cuti umum pejabat kerajaan walaupun saya setuju dengan cuti khas bagi sekolah.
Pegawai kerajaan lain  mesti berada di pejabat pada hari Isnin ia itu hari pertukaran kerajaan supaya segala dokumen kerajaan selamat untuk siasatan dan duit dan asset kerajaan tidak hilang. Ini melibatkan jabatan strategik saperti Bank Negara, Pembendaharaan, Petronas, Felda, Kementerian Pertahanan dan Dalam Negeri serta agensi kerajaaan yang lain.

Selepas peristiharan PR menang pada malam ini, polis hendaklah dikerahkan untuk menjaga semua pejabat kerajaan dan pejabat negeri selain menjaga keamanan di seluruh negara. Semua kakitangan jabatan mesti meninggalkan meja mereka pada malam itu buat sementara dan semua asset dan dokumen dibawah kawalan pihak keselamatan terutama keselamat digital dan server negara. Kita sangat mahu server spr dan pendaftaran negara berada dalam keadaaan baik dan semua data Bank Negara tentang tranksasi duit haram jika ada,,, berada dalam keadaaan baik.

Memang apabila kalah BN akan cuba mencetuskan huru hara dengan harapan mendesar re election namun pihak keselamatan mesti bertindak bijak mengawal keadaan.

Semua orang kalau boleh jangan tidur sehingga pagi menjelang ..kalau tidur pun tidur sikit sudah lah.
Selepas SPR mengumumkan kemenangan, pimpinan parti PR mesti bermesyuarat serta merta dan melantik PM untuk 5 tahun akan datang. PM akan yang di pilih secara konsensus akan mengangkat sumpah di hadapan agung pada hari Isnin dan parliment bersidang dengan serta merta pada hari selasa.Perkelahian memilih PM mestilah di elakkan untuk mengelak darurat di ishtihar. Ketua Setia Usaha negara hendaklah di lantik dan terus memastikan government machinery bergerak lebih cekap dari biasa.

Pihak immigresen mesti membekukan perjalanan mereka yang di suspek rasuah untuk sementara waktu dan sebarang transfer of money through local bank dan bank persisir mesti di hentikan.
Seluruh ummat Islam akan membuat Solat Kesyukuran Mega pada pagi Isnin dan semua rakyat Malaysia mesti bersatu untuk menghadapi masa depan Malaysia yang bersejarah dengan semangat ukhuwah dan persahabatan.

Oleh: ahmadhadeed

Tiada ulasan: