SPECIAL ADS

17 Ogos 2014

Faekah: Dokumen anti-MB seperti '50 Dalil' Anwar


Dokumen pembongkaran masalah “integriti” Tan Sri Khalid Ibrahim oleh PKR agak mirip dengan buku 50 Dalil kenapa Anwar Tak Boleh Jadi PM, kata bekas setiausaha politiknya Faekah Husin.

Dossier (dokumen) yang dikeluarkan oleh OKR sebagai alasan untuk menjadikan pemecatan Abdul Khalid sebagai sah dan halal, agak mirip dengan 50 Dalil yang dikeluarkan suatu ketika dahulu,” katanya dalam wawancara dengan Berita Harian.

Buku kontroversi tulisan Khalid Jafri itu dikeluarkan menjelang pemecatan Anwar sebagai timbalan perdana menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998.

Faekah, kini ketua eksekutif Menteri Besar Selangor (Pemerbadanan) atau MBI, juga dilapor berkata, Khalid justeru tiada pilihan selain membersihkan namanya.

“Manusia yang mempunyai akal, harga diri dan maruah akan melakukan perkara sama seperti Abdul Khalid,” katanya lagi dalam wawancara itu.

Faekah juga membangkitkan bagaimana Khalid kini digambarkan sebagai “manusia yang buruk sekali”, daripada “seorang model pemimpin kepada pemerintahan Pakatan Rakyat”.

Tiada ulasan: