SPECIAL ADS

24 Mac 2015

Semakan Kenaikan Gaji Naik 35 Peratus, Elaun Naik 2015 dan Gaji Minimum 1.6 Juta Penjawat Awam oleh Cuepacs!

Gaji Minimum Penjawat Awam
Berita Terkini Semakan Kenaikan Gaji Naik 35 Peratus, Elaun Naik 2015 dan Gaji Minimum 1.6 Juta Penjawat Awam oleh Cuepacs! : Berita terkini yang Berita Semasa perolehi melalui hansard Dewan Rakyat baru-baru ini, 1.6 juta adalah angka rasmi bagi kakitangan awam di malaysia. Baru-baru ini Cuepacs Malaysia telah melancarkan cadangan untuk kerajaan Malaysia memberikan kenaikan umur persaraan penjawat awam kepada 62 tahun (KLIK SINI). Walaubagaimanapun….
Walaubagaimanapun, cadangan tersebut mendapat tentangan hebat daripada pelbagai pihak sehingga kerajaan akur dengan kehendak majoriti rakyat Malaysia sekaligus menolak cadangan Cuepacs Malaysia itu.
Cuepacs tidak berputus asa, malah dilihat sekarang ini mereka lebih galak lagi untuk memberikan “signal” yang jelas kepada kerajaan Malaysia supaya memberikan perhatian serius kepada desakan mereka yang mewakili 1.6 juta kakitangan awam di Malaysia yang mahukan supaya :

Cuepacs : Senarai Tuntutan Semakan Kenaikan Gaji Naik 35 Peratus, Elaun Naik 2015 dan Gaji Minimum?

  1. Semakan kenaikan gaji naik 2015 melibatkan 252 skim perkhidmatan awam sehingga 35%. Setuju?
  2. Semakan kenaikan elaun naik 2015 penjawat awam melibatkan 231 elaun yang berkaitan
  3. Semakan gaji minimum kakitangan awam sejak 15 tahun lalu
P/S : Bagai pendapat Berita Semasa sendiri, Cuepacs Malaysia mahu buat tuntutan tiada masalahnya, cumanya diharapkan tidaklah terlalu berharap sangat sekarang ini dengan keadaan kerajaan Malaysia yang masih “teraba-raba sumber” bagi menampung perbelanjaan besar mereka pada ketika ini termasuklah…. BS

Tiada ulasan: