SPECIAL ADS

28 Jun 2013

MB : Komited Bangun Kominiti Perniagaan Dan Perindustrian

mb-majlis
SHAH ALAM 28 JUN : Kerajaan Negeri Selangor komited berusaha mempertingkatkan perkembangan perniagaan dan perindustrian di negeri ini bagi terus merangsang kemajuan ekonomi.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, bagi memajukan negeri ke arah yang lebih makmur maka komuniti perniagaan dan perindustrian perlu diberi perhatian agar mereka dapat menjalankan aktiviti ekonomi mereka yang akan menghasilkan keuntungan.
Katanya, kejayaan negeri bergantung kepada kemajuan yang dihasilkan oleh komuniti perniagaan dan perindustrian di negeri ini.
Justeru, Kerajaan Negeri berusaha mempertingkatkan kerjasama dan mutu perkhidmatan agar dapat menarik lebih banyak pelaburan asing melalui pelbagai insentif dan inisiatif yang akan dilaksanakan,
Abdul Khalid berkata demikian ketika Majlis Makan Malam Persatuan Pengilang-Pengilang Selangor 2013 di Hotel Concorde di sini semalam.
Beliau juga menyarankan kepada pihak perniagaan dan perindustrian agar pentingnya membangunkan sumber tenaga manusia yang berkualiti dan kepentingan melaksanakan inovasi.
Katanya, pembangunan jenama yang dapat berkualiti juga dapat mempertingkatkan imej produk yang dihasilkan agar dapat dipasarkan di luar negara.
Ujarnya, komuniti perniagaan dan perindustrian juga perlu bersedia dengan cabaran global khususnya suasana ekonomi di China dan Eropah yang menunjukkan ke arah kemalapan mutakhir ini.
Beliau menyarankan agar mereka berani meneroka pasaran produk halal yang mempunyai potensi besar.

Tiada ulasan: