SPECIAL ADS

29 Jun 2013

Pentingkan Kebajikan Rakyat : Adun PR Selangor Junjung Titah Sultan Selangor

dewan-rakyat
SHAH ALAM, 29 JUN : Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menjunjung kasih titah DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya mementingkan, memelihara serta meningkatkan kebajikan rakyat di negeri ini.
eanExco Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan, Ean Yong Hian Wah berkata, titah DYMM Sultan supaya Kerajaan Negeri memperluaskan dasar Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) itu adalah demi kebaikan rakyat di negeri ini.
Katanya, bagi memastikan kebajikan rakyat terus terbela, pimpinan PR berhasrat untuk meneruskan program MES sedia ada selain menambah beberapa agenda lain bagi memenuhi kehendak rakyat.
“DYMM Tuanku memuji program MES yang dilaksanakan Kerajaan Negeri, maka kita akan meneruskan usaha untuk memberi lebih banyak kebajikan kepada rakyat.
“Saya juga menyambut baik saranan DYMM Tuanku untuk meningkatkan pelaburan asing dan domestik dengan berusaha sedaya upaya mengekalkan negeri Selangor sebagai satu destinasi pelaburan terbaik di Malaysia,” ulasnya berhubung titah DYMM Sultan Selangor sempena Majlis Perasmian  Persidangan Penggal Pertama Dewan Negeri Selangor ke-13 semalam.
ngsueelimSementara itu, Adun Sekinchan, Ng Swee Lim menyifatkan seruan Tuanku Sultan supaya wakil rakyat dan penjawat awam bersama-sama membangunkan Selangor dan menjaga kepentingan rakyat perlu disambut baik oleh semua pihak.
Malah katanya, titah Sultan berhubung peningkatan rizab Selangor sehingga mencecah RM2.5 bilion membuktikan kecekapan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam menguruskan perbelanjaan negeri.
“Ini adalah satu perakuan yang cukup baik kepada kerajaan Pakatan Rakyat di mana terbukti pimpinan Menteri Besar cukup cekap khususnya dalam pengurusan ekonomi dan berbelanja secara berhemah.
“Dalam tempoh lima tahun dan penggal kali ini, kemenangan PR sudah bertambah lebih sekaligus menunjukkan bahawa rakyat cukup berpuas hati dan menerima cara pentadbiran PR yang telus, berintegriti dan berwibawa,” katanya.
rodziahTitah Sultan berkenaan kebajikan Orang Kelainan Upaya(OKU) dan Orang Asal disambut baik Exco Kebajikan, Rodziah Ismail.
Baginda berharap agar kedua-dua golongan tersebut terus dibela supaya mereka dipandang sama rendah dan tinggi dengan semua rakyat yang lain.
“Sebenarnya sejak tahun lepas kita (Kerajaan Negeri) sudahpun bersetuju untuk mewujudkan Majlis Pemuafakatan OKU agar kita dapat melihat dengan lebih dekat akan kehendak dan kepentingan mereka selain daripada menyediakan infrastruktur yang sesuai,”kata Rodziah yang ditemui sejurus selesai majlis perasmian.

Tiada ulasan: