SPECIAL ADS

8 Januari 2015

Najib Razak Bermain Golf, Shopping di Bangkok Thailand. Berjumpa PM Thailand Untuk Urusan Peribadi Sahaja?

najib razak e coli
Najib Razak Bermain Golf, Shopping di Bangkok Thailand. Berjumpa PM Thailand Untuk Urusan Peribadi Sahaja? : Seluruh rakyat Malaysia disuapkan dengan berita dan dimaklumkan bahawa Datuk Seri Najib ke negara Gajah Putih, Thailand dan berjumpa dengan rakan sejawatannya Perdana Menteri Thailand Prayut Chan sebagai tanda ucapan terima kasih di atas bantuan banjir banjir yang telah diberikan negara tersebut termasuklah beras, air mineral. Tetapi….
Tetapi lain pula cerita apa yang dipaparkan pada laporan Berita Bangkok Post. Katanya, Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak ke sana adalah untuk tujuan peribadi semata.
Yang mana satu sebenarnya?

Laporan Berita Bangkok Post : Aktiviti Najib Razak di Bangkok Thailand

najib razak golf

Kronologi Lawatan Datuk Seri Najib Razak Ke Thailand 2015?

najib razak e-coli
  • 2 Januari 2015 : Datuk Seri Najib Razak telah terbang ke Bangkok Thailand dan berjumpa dengan Prayut Chan-o-cha
  • 2 januari 2015 : Pesawat jet kerajaan Malaysia 9M-NAA telah tiba di Bangkok, Thailand sekitar pukul 11.11 pagi
  • Bangkok Post melaporkan Datuk Seri Najib Razak bersama isteri Rosmah Mansor telah bermalam di Hotel Shangri-La, Bangkok Thailand.
  • Di Bangkok, Najib Razak dikatakan bermain golf dan membeli belah
  • 3 Januari 2015 :Termasuklah kelibat Rosmah Mansor di pusat membeli belah Central Chidlom, Bangkok Thailand pada hari Sabtu 3 Januari 2015 sekitar pukul 8 malam
  • 4 Januari 2015 : Najib Razak, Rosmah Mansor dan keluarga telah berangkat pulang ke Kuala Lumpur yang mana tiba sekitar 11 malam.
  • Najib Razak dilaporkan terkena e-coli. Puncanya masa Najib Razak membuat lawatan ke kawasan banjir
  • 7 Januari 2015 : Datuk Seri Najib sembuh daripada jangkitan virus e coli
najib razak
Ya…benar Berita Semasa setuju walau PM manusia sekalipun, tetapi status sebagai Perdana Menteri itu tidak sama dengan rakyat marhaen.
  • PM adalah papa kepada sebuah keluarga besar yang dipanggil Malaysia.
    Jika sebuah keluarga dilanda musibah, dan papa kedapatan sedang berjoli, tidakkah tindakan papa akan dikesali oleh seluruh ahli keluarga walau apa pun alasan papa berikan?
  • Anak-anak mesti perlu papa ada di sisi untuk beri sokongan dan kekuatan di saat-saat yang sukar bukan?
  • Lagipun Perdana Menteri acapkali melaungkan slogan yang berbunyi “Sendiri buat slogan, sendiri buat janji, sendiri tidak tepati, patutkah?
P/S : Datuk Seri Najib Razak boleh luangkan masa tonton filem “The Boy Who Cry Wolf” ada pengajaran yang boleh Najib Razak kutip dalam filem tersebut. Ehemmm….
PP/S : Jikalau Najib Razak yang datang melawat sekejap itu pun sudah kena e-coli, macam-mana agaknya dengan keadaan mangsa banjir yang makan tidur baring dengan virus e coli? Semoga orang seperti gambar di bawah ini dijauhi daripada virus e coli. Insyaallah. Amin
PPP/S : Berita Semasa doakan Najib Razak dapat sembuh sepenuhnya.
PPPP/S : Cukuplah Perdana Menteri kita dijangkati e-coli, mohon dijauhkan daripada jangkitan e-joli pula. Insyaallah. Amin
beritasenasa.com.my

Tiada ulasan: