SPECIAL ADS

12 Januari 2015

Tentera siber Mohd Najib hanya hingusan

PETALING JAYA: Wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin sekali lagi mencetuskan kesetiaan dan sikap gunting dalam lipatan di kalangan pasukan tentera siber dan propaganda Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.
Beliau berkata, mereka sewajarnya mempertahankan Perdana Menteri dengan memberi jawapan terhadap semua serangan dan bukannya dengan menghentam pengkritik.
”Taktik hingusan menyerang peribadi pengkritik Mohd Najib Abdul Razak dan kerajaannya tidak berkesan sebaliknya boleh menjadi senjata makan tuan,” katanya, dalam entri terbaru blog beliau, kadirjasin.blogspot.com yang berjudul Perang Saraf Hingusan Ancam Kewibawaan PM.
Beliau menambah: ”Apatah lagi kalau peribadi Perdana Menteri, lebih rentan (vulnerable) dan mudah ditelanjangkan oleh para pengkritik beliau sebagai serangan balas. Apa halnya kalau petugas-petugas propaganda Perdana Menteri adalah orang muda yang tohor ilmu dan tidak pun kenal siapa sebenarnya pengkritik bos mereka?”
Bekas Ketua Pengarang Kumpulan Akhbar News Strait Times itu turut mempertikaikan kebijaksanaan media arus perdana yang dianggapnya bersekongkol dengan Pakatan Rakyat dalam menyerang bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.
Beliau tidak hairan jika serangan memburukkan Daim dilakukan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim atau Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
Katanya, kebanyakan tentera siber dan propaganda serta kalangan wartawan perdana tidak menyedari hubungan baik Mohd Najib dengan Daim.
Malah mereka juga kata Kadir tidak sedar pengarah veteran pemimpin UMNO seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Sanusi Junid dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam menaikkan Mohd Najib sebagai Perdana Menteri.
“Jadi elok para propagandis, laskar siber dan penggilap epal Mohd Najib buang dulu hingus mereka dan belajar daripada sejarah. Jangan terlalu angkuh dengan operasi gelap mereka dan dengan wang yang mereka ada untuk mengupah dan membeli,” jelasnya.
Menurut Kadir, ”para pendakyah, laskar siber PM dan kaki ampu perlu faham dan ada keutamaan. Yang hendak dipertahankan adalah PM – peribadi beliau, dasar beliau, prestasi beliau dan kesesuaian beliau untuk terus memerintah.”
”Peribadi, dasar, prestasi dan kesesuaian beliau untuk terus memerintah tidak akan menjadi bertambah baik dengan membunuh pembawa khabar ngeri,” tambah beliau. FMT

Tiada ulasan: