SPECIAL ADS

15 April 2014

Tidak masuk akal pesawat MH370 dirampas, ini penjelasan wartawan Afghanistan

Tidak masuk akal MH370 dibajak, ini penjelasan jurnalis Afganistan
Wartawan tersebut menambah Kandahar tidak mempunyai lapangan terbang yang boleh didarati oleh pesawat MH370 . Hanya ada satu lapangan terbang kecil yang digunakan untuk pesawat - pesawat pejuang Amerika Syarikat dan pesawat - pesawat kecil untuk penerbangan domestik .
" Lagi pula , wilayah udara negara kami dalam pengawasan ketat pasukan Amerika Syarikat . Semua penerbangan harus seizin pasukan Amerika Syarikat yang ada di Afghanistan . Kerajaan Afghanistan tidak mempunyai kemampuan untuk mengawasi lalu lintas udara , " kata wartawan yang juga bekerja untuk beberapa media asing .
Itu sebabnya Mirwais tidak percaya MH370 dapat memasuki wilayah Afghanistan tanpa diketahui siapa pun . " Siapa yang boleh menyembunyikan pesawat sebesar itu di sana tanpa ketahuan ? Dan bagaimana mungkin para perampas diam saja selama 1.5 bulan tanpa menyampaikan tuntutan apa pun . "
Ia menduga perisikan Rusia menyampaikan maklumat itu kerana tidak bersetuju dengan kehadiran pasukan Amerika di Afghanistan . Menurut Marwais , Rusia juga ingin menunjukkan bahawa wilayah udara Afghanistan.
http://simomot.com/

Tiada ulasan: