SPECIAL ADS

12 April 2013

Husam : Datang Ke Putrajaya Untuk Menang

PUTRAJAYA 13 Apr : “Saya takut dan belum ada keyakinan, tetapi saya datang Putrajaya untuk menang,” demikian reaksi dizahirkan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

Menurut Husam, beliau sedang mengumpul keyakinan untuk merampas kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Parlimen Putrajaya  yang di miliki tokoh hebat.

“Ku Nan dah bagi amaran kepada pengundi Putrajaya dua pertiga majoriti untuk tolak saya, jadi saya takut.

“Saya akan cuba, ditambah dengan kekuatan jentera, kemenangan itu tidak lagi mustahil,” katanya ketika sidang media, semalam.

Ketika diminta mengulas risiko diambil untuk menawan pusat pentadbiran negara itu akan menjejaskan politiknya, Husam berkata ia boleh diumpamakan sebagai modal perniagaan, modal besar, untung juga besar.

“Dengan perubahan atmosfera politik belakangan ini tiada apa yang mustahil, semut pun boleh tumbangkan gajah, bila sampai masanya.

“Saya yakin pengundi di sini lebih terbuka, rasional dan munasabah. Penerimaan mereka terhadap saya membawa mesej sangat positif,” katanya.

Husam  turut memaklumkan posisinya akan kekal di Dewan Undangan Negeri (Dun) Salor, Kelantan.

“Tetapi kehadiran saya di sini bukan untuk Kelantan tetapi untuk rakyat, Putrajaya dan transformasi bakal dibawa PR dalam landskap politik negara,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Husam memaklumkan beliau dalam usaha mendekati rakyat dan pengundi di Putrajaya dengan mengadakan sesi lawatan mendengar rintihan berhubung beberapa keperluan dijanjikan tetapi masih belum dilunaskan.

“Walaupun belum mahir selok belok Putrajaya tetapi saya gembira dengan bahasa tubuh masyarakat di sini walaupun dalam seragam penjawat awam mereka tidak segan mendekati saya, bergambar bersama.

“Ini reaksi positif, kemungkinan mereka tahu selepas ini kerajaan pakatan akan ambil alih tampuk pemerintahan Putrajaya dan negara amnya,” katanya.

Menurut beliau antara rungutan rakyat di situ ialah kos hidup yang tinggi, pembinaan monorel tidak seperti dijadualkan dan pembinaan sekolah agama.

“Malahan kos hidup kakitangan sokongan juga agak membebankan,” katanya.

Dalam lawatannya beliau sempat melawat Jabatan Pendaftaran Negara, medan selera, masjid, pasar malam dan surau menemui penduduk setempat.

Tiada ulasan: