SPECIAL ADS

30 April 2013

PRU13 : Noktah Rakyat Hentikan Kezaliman, Penipuan & Penindasan


29 Apr : Sebelum ini kita melihat bagaimana gelabah dan takutnya Mahathir, Najib dan pemimpin UMNO dengan sambutan yang diberikan oleh majoriti rakyat terhadap ceramah-ceramah anjuran Pakatan Rakyat di seluruh negara. Ketakutan kerana bimbang jika BN/UMNO benar-benar tumbang pada PRU13 kelak.

Namun begitu ada seorang lagi bekas makhluk perosak yang seangkatan dengan Mahathir dulu rupanya juga tidak lena tidur dan tidak lalu makan apabila melihat situasi yang berlaku sekarang ini.

 Daim, yang selama ini senyap dan hilang entah kemana, tiba-tiba muncul disaat PRU13 menjelang tiba dengan membebel, merungut menghentam PR umpama orang baru terkejut dari mimpi ngeri. Mengapa beliau jadi begitu?

Mudah sahaja kiraanya. Manusia yang tidak buat silap, tidak buat dosa, tidak menipu harta rakyat dan negara, tidak salahguna kuasa, tidak menyeleweng ketika berkuasa tidak akan merasa apa-apa dengan situasi yang sedang berlaku sekarang kerana tidak apa yang perlu mereka bimbang dan takutkan kerana mereka tidak buat salah. Tetapi yang merasakan diri mereka banyak buat salah terhadap rakyat dan negara, takut hilang harta dan kuasa tidak akan duduk diam, kesana kemari menghasut rakyat, merekacipta cerita yang diolah dan diubahsuai dengan harapan semoga rakyat akan percaya dan terpedaya.

Minta maaflah Mahathir, Daim dan Najib. Bercakaplah kamu sepuasnya, bertempiklah ke sana ke mari...hanya rakyat yang buta hati dan rosak otaknya sahaja yang akan percaya dengan cerita palsu kamu itu. Kalau kamu bercakap dengan makhluk di hutan belantara pun belum tentu puak-puak itu akan percaya kerana seluruh makhluk di lautan, di daratan dan di udara sudah tahu akan perangai, kezaliman, penindasan, penyelewengan, akhlak dan pembohongan kamu semasa kamu berkuasa.

Walaupun kamu gunakan ramai profesor kangkung yang cari makan, tokoh akademik setiap malam dan hampir disemua saluran TV dan akhbar milik kamu dengan hujah-hujah palsu dan cetek, rakyat sudah tidak peduli, tidak ada masa untuk mendengar apatahlagi untuk mempercayai omongan kosong puak-puak pengampu yang hidupnya lebih mementingkan jawatan, tembolok sendiri tanpa memikirkan kesusahan majoriti rakyat yang ditindas, dinafikan hak, dirampas hak kepunyaan mereka hampir 60 tahun sepanjang UMNO/BN berkuasa. Apatah lagi kebanyakan profesor dan tokoh akademik yang setiap malam bersiaran berkempen untuk UMNO/BN dalam TV itu diketahui akan latarbelakang buruk dan rendahnya akhlak mereka itu.
Kita tengok sahaja cara BN/UMNO berkempen dan cara PR berkempen. PR berkempen dengan menerangkan kepada rakyat apakah juadah yang bakal disediakan dan akan dinikmati oleh rakyat jika PR berjaya ke Putrajaya nanti. Sebaliknya UMNO/BN berkempen dengan cara menghasut, menabur fitnah, tayang video lucah,mengugut rakyat. Sepatutnya BN/UMNO turut menerangkan kepada rakyat akan perkara yang akan diperolehi oleh rakyat sekiranya mereka menang dalam PRU13 kelak. Namun begitu mereka tidak mampu berkempen sama seperti cara PR kerana mereka sedar bahawa rakyat sudah tahu apa yang mereka kempen dan janji untuk rakyat hanyalah umpan dan janji palsu sahaja dan rakyat tidak akan termakan lagi dengan penipuan mereka itu.

Pegawai tinggi kerajaan termasuk polis, tentera dan lainya diarahkan oleh UMNO/BN supaya memastikan kakitangan dibawah mereka akan mengundi BN. Tahukah kamu wahai pegawai tinggi hoi! Seandainya PR berjaya ke Putrajaya nanti, kemana kamu hendak letak muka? Kemana kamu hendak berhijrah? Kerajaan baru nanti sudah tidak perlukan lagi khidmat manusia seperti kamu lagi.

Kami mempunyai pakar-pakar dalam semua bidang yang sudah bersedia untuk mengambilalih tempat kamu nanti yang amanah dan jujur dalam menguruskan tugas. Kamu boleh berambus dengan UMNO/BN kamu itu.
Negara , rakyat dan kerajaan baru nanti akan lebih aman, selamat tanpa manusia seperti kamu yang menjadi barua dan balaci UMNO/BN selama ini. Yang pastinya lesen penyiaran TV3, lesen percetakan akhbar milik UMNO/BN akan ditarik dan dibatalkan nanti. Ini adalah antara jentera UMNO/BN yang menjadi perosak masyarakat selama ini.

Kepada dua ekor makhluk istidroj lagi terkutuk yang menjadi perosak negara dan masyarakat selama ini, elok sahaja kamu berdua masuk ke hutan dan bercakaplah kamu disana sepuasnya kerana disitu sahaja tempat yang layak untuk kamu berbicara dusta atau tunggu sahaja penjara-penjara yang sentiasa terbuka menunggu kamu sekeluarga dan mereka yang gila kuasa serta pengkhianat negara.

Bagi semua rakyat Malaysia, ini sahaja peluang untuk kamu menentukan hidup masa depan kamu dan zuriat kamu. Jangan dipersiakan peluang ini. Jika kamu ingkar dan gagal dan masih mengundi UMNO/BN tunggulah saat kehancuran bakal menjelma dimana kezaliman, penindasan, penipuan, salahguna kuasa serta dendam kesumat mereka akan menjadi lebih bermaharajalela dan berluas-luasa. Sifat ganas, samseng yang mereka pamerkan selama ini akan menjadi lebih kejam lagi jika UMNO/BN menang dalam PRU13 nanti. Mereka kebal dari tindakan. Polis hanya mampu memerhatikan sahaja tindakan ganas puak mereka. Undang-undang adalah mereka, dan mereka adalah undang-undnag.

Harta negara dan harta rakyat adalah hak mereka. Mereka boleh ambil bila-bila mereka suka samada secara halus, secara kasar dan secara paksa. Siapa yang mneghalang pasti akan binasa. Mereka sudah sama seperti zionis dan komunis. Jadi siapa yang akan melindungi rakyat kelak? Polis sudah tidak mampu. Rakyat akan terus menderita umpama saudara kita di Palestin.

 Oleh itu marilah kita bersama-sama menghentikan semua ini demi untuk keturunan kita. Tinggalkan UMNO/BN dan UNDILAH PAKATAN RAKYAT. Jangan biarkan kita hidup dalam kesyirikan dan kekufuran bersama UMNO yang “istidroj” itu.

Benarlak kata Nik Aziz, bahawa solat orang UMNO tidak mendapat pahala. Bukan sahaja solat bahkan semua ibadahnya hanya sia-sia. Hujahnya, bagaimana Allah nak terima dan bagi pahala golongan yang melakukan kezaliman, penindasan, penipuan (termasuk menipu dalam pilihanraya)?

Bahkan Allah mengatakan tempat golongan zalim ialah di dalam neraka termasuk pengikut, penyokong (termasuk pengundinya) tak kiralah samada mereka iut golongan ulama, ustaz, ustazah, tok guru pondok (RM2juta), mufti atau siapa sahaja, jika menyokong golongan zalim, penipu, penindas apatah lagi menghina dan mempersendakan syariat Allah dan Sunnah nabi, tidak ada jalan buat mereka kecuali ke neraka. Manusia yang beriman dengan 6 rukun iman tidak akan sekali-kali menyokong golongan zalim, penipu, pendusta, penindas seperti UMNO itu. Wallahualam.

Oleh: Tok janggut

Tiada ulasan: