SPECIAL ADS

30 April 2013

BN terpalit skandal!!!


01 Mei : Kata-kata hikmat : Untuk membaiki dunia, maka baikilah manusianya. Untuk membaiki manusia, maka terlebih dahulu baikilah hatinya.

Untuk merubah Malaysia kena ubahlah pemimpinnya. Untuk merubah pemimpinnya. Maka rakyatnya wajib berubah. Ini Kali Lah!

Rakyat Malaysia yang tercinta, percayalah selagi umno/BN terus berkuasa dalam politik negeri dan Negara yang kita sayangi ini PERUBAHAN KE ARAH LEBIH BAIK DALAM PENTADBIRAN, PENGURUSAN, PENDIDIKAN, EKONOMI, PERUNDANGAN, SOSIAL, KEBAJIKAN, KESELAMATAN DAN APA JUA TIDAK MUNGKIN akan kita kecapi lagi perubahan terbaik itu untuk rakyat...

Percayalah slogan Rakyat didahulukan hanyalah slogan manis indah umno/BN untuk memperdaya dan memerangkap kita semua...

Betul Rakyat didahulukan dengan beban hidup yang menghimpit hidup rakyat harga MINYAK TERUS MENINGKAT NAIK...harga barangan asas gula, susu, tepong juga naik...

Hutang Negara juga terus NAIK KINI MENCECAH ANGKA YANG AMAT MEMBIMBANGKAN...RM500 billion bukan 500 juta, tapi 500 ribu juta.

PRU 13 pada hari Ahad 5 Mei 2013 inilah peluang rakyat Malaysia untuk berubah bersama para pemimpin Pakatan Rakyat PAS/PKR/DAP untuk Malaysia yang baru, pemerintah Malaysia yang baru.

Dengan sosok peribadi para pemimpin Pakatan Rakyat PAS/PKR/DAP seperti Nik Aziz, Anwar Ibrahim, Haji Hadi, Dr Harun Din, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Husam, Mahfuz, Salahuddin Ayub, Mat Sabu, Azmin, Saifuddin Nasution, Sivarasa, Nurendren, Tian Chua, TS Khalid Ibrahim, Khalid Samad, Dr Dzulkiley, Dr Mariah,Ustaz Idris Ahmad, Ustaz Azizan, Takiyuddin Hassan, Lim Guan Eng, Anthony Loke, Tony Pua, Teresa, Dr Manuty, Mustafa Kamil, Mazlan Aliman, Dr Mujahid Yusof Rawa, Nasrudin Tontowi, Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Ibrahim, Dato' Fauzi Abdul Rahman, Dato Chua Jui Meng, Fauziah Saleh, Nurul Izzah dan lain-lain sebenar lebih berwibawa untuk memimpin dan mentadbir negeri dan Negara Malaysia dengan lebih baik.

Berbanding sosok dan peribadi para pemimpin umno/BN dari Najib, Mahyuddin, Chua Soi Lek, Shafie Afdal, Mahathir, Zahid Hamidi, Noh Omar, Nazri, Azalina Said, Jamil Khair, Mashitah, Koo So Kun, Rosnah Shirlin, Hanifah Aman, Musa Aman, Ahmad Said, Ghani Othman, Isa Samad, Ali Rustam, Dr Zambry, Adnan, Mohamed Hassan, Taib Mahmud dan lain-lain yang dimaklumi majority rakyat terpalit dengan berbagai-bagai isu dan skandal.

Rakyat Malaysia kena bijak dan cerdik. 12 kali pilihanraya tak kan selama-lama masih diperbodohkan.

Andai umno/BN terus berkuasa lagi selepas PRU 13 ini, percayalah kesombongan, keangkuhan dan kezaliman umno/BN juga akan terus-menerus mencengkam kuasa milik rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia akan dipersetankan, rakyat Malaysia akan diperbodohkan lagi, rakyat Malaysia akan menerima banyak lagi beban hidup yang menghimpit kehidupan di dalam semua bidang...

Ya kalian sebagai rakyat Malaysia kurang pendapatan RM3,000 dihamburkan RM500 BR1M, dihambur lagi RM500 BR1M kali kedua, pelajar dapat RM100, mahasiswa dapat baucar buku RM200.

Dianggarkan 5.2 juta rakyat daripada 28 juta rakyat dapat BR1M kali pertama sejak merdeka 56 tahun dulu. BR1M ini cuma bernilai makanan terselit dicelah gigi.

Mereka para pemimpin umno/BN yang tamak dan rakusnya mereka meratah dan menyamun harta rakyat, harta negeri dan Negara melalui nama-nama projek itu projek ini puluh juta untuk seorang keluarga menteri, ada ratus juta untuk keluarga menteri.

Ambil beberapa contoh seperti kes projek lembu yang tak jadi RM250 juta untuk seorang keluarga menteri, projek dibawah kementerian belia seorang anak menteri dapat RM30 juta.

Boleh anda sebagai rakyat yang cerdik dan tak buta hati, tak juga buta akal budi membandingkan rakyat 5.2 juta setiap seorang dapat RM500. Seorang keluarga menteri mungkin ada 5, 6 orang anak dapat atas nama projek kerajaan RM250 juta.

Seorang lagi anak menteri yang memang dah kaya raya dapat RM30 juta atas nama projek kerajaan juga.

Beberapa orang lagi anak bekas perdana menteri menjadi orang terkaya di Malaysia kerana meratah harta rakyat, khazanah negeri dan Negara semasa bapak jadi perdana menteri.

Apa punya umno/BN, mereka ingat wang dan harta negeri dan Negara ini mereka punya anak beranak ka...boleh agih sesuka hati mereka. Sekian banyak untuk anak bini aku jalankan projek kerajaan, sekian banyak lagi kamu agih-agihkan la sesama kamu.

Rakyat tak cemburu menteri, anak menteri mau jadi kaya. Tapi biarlah kaya ikut jalan yang betul. Yang rakyat marah anak-anak kamu kaya raya sebab bapa kamu jadi perdana menteri, jadi menteri, jadi menteri besar, ketua menteri...

Allah Subhanahu wa Ta'ala tunjukkan bukti yang zahir dapat dilihat rakyat, bilamana ada menteri besar umno/BN didapati salah kerana rasuah, nyatalah mereka kaya raya kerana wang haram itu.

Rakyat Malaysia MESTI BANGUN, WAJIB BANGKIT untuk menghentikan semua angkara jahat para pemimpin umno/BN...untuk menyelamatkan harta dan khazanah negeri dan Negara dari diratah dan disamun oleh para pemimpin umno/BN.

Untuk selamatkan wang rakyat dari diagih-agihkan sesama anak beranak dan adik beradik para pemimpin umno/BN yang rasuah dan tidak amanah itu.

Untuk menyelamatkan wang dan harta rakyat, negeri dan Negara dari diagih-agihkan sesama krooni dan juga tauke belaan umno/BN.

Kuasa rakyat Malaysialah yang akan menamatkan nafsu jahat, nafsu serakah, nafsu tamak, nafsu rakus para pemimpin umno/BN itu.

Rakyat Malaysia WAJIB UNDI PAKATAN RAKYAT PAS/PKR/DAP pada PRU 13 hari Ahad 5 Mei 2013 ini.

Insya Allah bi izniLlah dengan UNDI RAKYAT MALAYSIA kemenangan Pakatan Rakyat PAS/PKR/DAP akan membawa sinar baru di bumi Malaysia. Dengan kepimpinan yang bertaqwa, amanah, adil dan tidak rasuah memimpin dan mentadbir negeri dan Negara ini, insya Allah, insya Allah kata Maher Zain... rakyat, negeri dan Negara kita Malaysia bumi bertuah ini akan lebih aman, damai dan berkat.

Sebagai rakyat yang bijak, cerdik dan merdeka ANDA JANGAN TAKUT, JANGAN BIMBANG UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN PARTI KERAJAAN YANG BARU UNTUK MENTADBIR DAN MEMIMPIN NEGERI DAN NEGARA KITA.

Ya Allah makbulkan doa-doa kami hamba-hamba-Mu yang lemah ini, kurniakanlah kami, negeri dan Negara kami Malaysia ini pemimpin-pemimpin yang bertaqwa, pemimpin-pemimpin yang baik, pemimpin-pemimpin yang amanah, pemimpin-pemimpin yang adil untuk memimpin dan mentadbir negeri dan Negara kami dengan lebih baik.

Ya Allah bukakanlah pintu hati seluruh rakyat Malaysia yang layak mengundi agar mereka bersatu hati memilih dan mengundi calon-calon Pakatan Rakyat PAS/PKR/DAP dalam PRU 13 ini.

Ya Allah kurniakanlah kemenangan calon-calon Pakatan Rakyat PAS/PKR/DAP sesungguhnya Ya Allah Engkau Maha Kuasa, Maha Mengetahui kebaikan, keikhlasan dan sifat jujur dan amanah para pemimpin Pakatan Rakyat untuk berusaha membawa perubahan dalam kepimpinan dan pentadbiran dalam negeri dan Negara kami, amin ya Rabbal'alamin

TaqabalaLlahu minna wa minkum!!!

UNDILAH CALON-CALON PAKATAN RAKYAT PAS/PKR/DAP DI TEMPAT ANDA

INI KALI LAH!!! ALLAHU AKBAR!!! REFORMASI!!!!!!!!!!!!!!"
 


Oleh: IbnuSabah

Tiada ulasan: