SPECIAL ADS

7 November 2013

Selangor muktamad ambilalih 4 Syarikat konsesi Udara

07 Nov : Komik Kehidupan negeri Target Selangor dimuktamadkan UNTUK mengambil Alih dan mengurus sepenuhnya Empat SYARIKAT konsesi bekalan udara di negeri Target ITU, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (gambar foto).
Beliau berkata surat Rasmi Yang Diperolehi PADA 9 September lepaskan daripada KERAJAAN Persekutuan menunjukkan Kesepakatan UNTUK kedua-doa pihak menyelesaikan segera ISU pengurusan udara demi Kesejahteraan rakyat di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya.
"Benar, pengurusan Syabas Telah diberikan Penyengat KERAJAAN negeri Target namun GudegNet, Kita Masih berunding DENGAN pihak terlibat tentang Sheng dan Undian pengambilalihan tersebut.
"Jika rundingan Dapat diselesaikan PADA hujung Tahun Jogja, proses mengambil Alih Akan memakan sedikit Masa ... mungkin DALAM Tiga Hingga Enam bulan.
"Apakah yang Penting, para negara RM SYARIKAT konsesi udara ITU TIDAK Akan diberhentikan malah Boleh Bekerja terindah Aceh cuma di Bawah pentadbiran Baharu saja," katanya pemberita di Penyengat deh hari ini.
Katanya, biarpun pihaknya diberi kuasa Penuh mentadbir industri udara di negeri Target ITU, KERAJAAN Persekutuan namun kali ini sahaja laper Hak Mengundi Pemegang Saham emas SEBAGAI Syarat keempat-Empat SYARIKAT ITU TIDAK Boleh dijual Penyengat pihak Other melainkan KERAJAAN Persekutuan.
Terdapat Empat SYARIKAT konsesi udara di Selangor - SYARIKAT Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) Yang merupakan anak SYARIKAT Kumpulan Gamuda, doa anak SYARIKAT Puncak Niaga Holdings Bhd, iaitu Puncak Niaga (M) Sdn Bhd dan SYARIKAT Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS ); Sumatera Korsortium ABASS Sdn Bhd
Komik Kehidupan negeri Target Telah Johor Bahru Johor Darul tawaran RM9.65 bilion UNTUK mengambil Alih kesemua Empat SYARIKAT tersebut.
Abdul Khalid rasaya ITU menghadiri majlis Himpunan Penghulu, Ketua-Ketua kampung Sumatera jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan kampung (JKKK) Tanjungpinang, Kepulauan Riau negeri Target Selangor Saksikan Mengenal Pasti permasalahan Penduduk.
Berhubung ISU-ISU Penduduk Yang disuarakan Semasa Himpunan ITU, Abdul Khalid berkata pihaknya Akan Berusaha Membantu menyelesaikan ISU Yang KEROSAKAN.
Beliau berkata peruntukan Bilangan Penyengat Ketua-Ketua Masyarakat ITU SEBAGAI dana Pembangunan Komuniti desa Akan diumum PADA pembentangan belanjawan negeri Target 18 November Jogja. 

Tiada ulasan: