SPECIAL ADS

17 Mac 2013

Najib Razak: Guna bajet RM100 juta habis dalam masa satu hari.


Perdana menteri Malaysia hari ini mengancurkan wang rakyat hampir RM120 juta dalam satu program tidak sampai 6 jam "1 million Womwn Purple Walk" (Satu juta Wanita berjalan). Venue utama ialah di dataran Perdana , Putrajaya yang dirasmikan oleh Menteri Wanita Malaysia Datuk Sri Najib Razak dengan peruntukkan sebanyak RM100juta hingga RM120 juta.

Program tersebut dibawah nuangan Kementerian Wanita dan Kementerian Kewangan disandang oleh perdana menteri. Najib Razak mendapat gaji dan alauan penuh setiap bulan dikedua dua kementerian disamping gajiperdana menteri.

Program tersebut dilaksanakan serentak seluruh negeri di Malaysia dibawah payung robek barisan nasional diketuai oleh menteri besar atau ketua menteri. Di Terengganu "1 million Wommen walk" dirasmikan bersama oleh menteri besar Terengganu Dato' Sri Ahmad Said di dataran Shabandar Kuala Terengganu.

Bayangkan RM100-RM120 juta dihabiskan dengan satu program atau berhimpunan wanita yang diwarnai dengan senamam robit dan hiburan serta ucapanNajib Razak dan ucapan menteri besar dan ketua menteri yang bersifat mengampu dan tiada halatuju yang jitu dan tidak ada intipati yang jitu. Hanya perhimpuna bersifat ritorik dan hanya untuk perjuangan politik perut dan kroni masing masing.

Bayangkan 1 juta topi, 1 juta baju, yang dipakai oleh perserta "1 miliion purple walk" seluruh negeri malaysia pada 17/3/2013 yang dibekalkan oleh kroni UMNO/BN .Siapa yang untung?........

Ini belum lagi khemah, makanan, pengangutan, keselamtan, puluhan juta ringgit Malaysia kontark terus diberi kepada kroni masing masing dengan tujuan membuncit perut dan poket kroni masing masing.

Perhimpunan 1juta wanita berjalan sekadar memenuhi jadual dan program sesebuah kementerian dengan bajet mewah sebanyak RM100 juta hingga RM120 juta tidak memberi sumbangan yang besar kepada pembangunan wanita Malaysia." 

Tiada ulasan: