SPECIAL ADS

12 Februari 2014

Abdul Taib Kata Umno Rasis?

12 Feb : Kalau betul Apakah yang dilaporkan Untukmasalah Kenyataan (Tan Sri) Abdul Taib Mahmud berkenaan Umno, maka IA udah Satu tamparan dan penghinaan Yang Sangat Dahsyat dan TIDAK patut.

Media Atas Talian memetik Abdul Taib SEBAGAI Memberikan amaran Penyengat GANTIAN beliau agar "Peranan yang besar tersebut Politik Politik rasis Umno TIDAK Dimasukkan ke Sarawak".  

Ada doa Bab Perkara Perkara Pokok di Sini. Pertama TIDAK membenarkan Umno Dimasukkan ke Sarawak dan kedua TIDAK membenarkan "Politik Politik rasis" Umno berkembang di Sarawak.

Umno mungkin TIDAK berhasrat mengembangkan sayapnya ke Sarawak. Setidak-tidaknya buat Masa Jogja. Jadi Kepimpinan Barisan Nasional Sarawak TIDAK PERLU khuatir.

Yang NYATA menghina Umno udah tuduhan Abdul Taib bahawa petunjuk teknikal Parti BN ITU mengamalkan Politik Politik perkauman (politik perkauman).

Siapa Subjek Jogja Benar dan adakah menjadi pemimpin Umno di Bokor Mohd Najib Abdul Razak Akan berdiam untuk pemberhentian Menghadapi tuduhan Yang Sangat Berat itu?

Kenyataan Abdul Taib Yang dikatakan Islam itu indah PADA Mesyuarat Kejururawatan Majlis Tertinggi Barisan Nasional Sarawak PADA 9 Februari Memberikan Melintang Jelas bahawa penggantinya "Harus Tegas dan TIDAK berpaling "apabila berurusan DENGAN Putrajaya Untukmasalah Bab Perkara Perkara Yang melibatkan Basic Sarawak.

Setiausaha Agung BN Sarawak, Datuk Dr Stephen Rundi, berkata Taib mengatakan penggantinya PERLU bersungguh-sungguh melindungi Hak negeri Target terindah Yang dijanjikan DALAM Perjanjian Malaysia 1963.

"Kita Mesti berpegang Kepada Perjanjian Malaysia DALAM melindungi Hak negeri Target Jogja, "kata Rundi Untukmasalah MESEJ Taib dan dipulangkan ditanya Apakah yang berlembutlah DALAM Mesyuarat Kejururawatan MT BN negeri Target selain Memberikan Ketua Menteri ITU mandat UNTUK memilih penggantinya.

Rundi berkata, bertegas DENGAN Putrajaya Sertakan menghalang Umno Dimasukkan ke Sarawak Yang Dilihat TIDAK temen mengendahkan perjanjian 20 Bab Perkara Perkara Yang menjamin Basic dan Hak Sarawak dan penduduknya apabila Acha bersetuju membentuk Malaysia Bersama Tanah Melayu, Sabah dan Singapura.

DENGAN pelbagai masalah dan tekanan Yang dihadapinya GudegNet, membawa Umno ke Sarawak pastinya selalu lihat keutamaan Mohd Najib. Secara peribadi Saya TIDAK melihat Wujud kewajaran ATAU Kebijaksanaan Pekanbaru Umno bertapak di Sarawak.

Jadi APA perlunya Abdul Taib mengeluarkan amaran ITU dan melemparkan tuduhan Yang Sangat Berat dan menghina Terhadap Umno?

Siapa Subjek Jogja Cara beliau menghantar MESEJ Penyengat Putrajaya Supaya TIDAK mengambil Acha daripada pengunduran beliau SEBAGAI Ketua Menteri Sarawak? Kalau IA pun, Kenapa sampai menuduh Umno rasis?

kalau Umno Masih berpegang Kepada Perjuangan Kebangsaan Melayu, IA DENGAN Wajib Tegas dan terbuka membantah dan menyangkal tuduhan bahawa IA mengamalkan Politik Politik rasis.

ATAU Siapa Subjek Abdul Taib, terindah pilkada Orang selalu lihat Melayu, turut TIDAK Senang Hati Jelaskan Umno memperjuangkan Hak dan keistimewaan Orang Melayu terindah termaktub DALAM Perlembagaan?

kalau Benar Umno rasis kerana memperjuangkan Hak Orang Melayu, Kenapa Pula ramai Ahli UMNO khususnya dan Orang Melayu amnya melihat Umno di Bokor menjadi pemimpin Mohd Najib SEBAGAI TIDAK Cukup gigih dan lantang mempertahankan Melayu? Sebaliknya Acha melihat Mohd Najib SEBAGAI terlalu berlembut DENGAN Orang selalu lihat Melayu.

Jadi Siapa Subjek masalah Abdul Taib sebenarnya? Adakah cemuhannya Terhadap Umno ITU Satu Lagi manifestasi ketidakpuasan dan ketidakmesraan beliau DENGAN Mohd Najib Yang dilihatnya SEBAGAI TIDAK Cukup lantang mempertahankan beliau daripada tuduhan solat guna kuasa dan rasuah sebaliknya mahu beliau berundur Pantas?


Semua Orang Tauhu bahawa Abdul Taib Marah Kepada Mohd Najib kerana Johor Bahru Johor Darul Kenyataan dan dipulangkan Kempen PIlihan Raya Negeri (PRN) Tahun 2011 bahawa beliau (Abdul Taib) bersara Akan selepas PIlihan raya ITU.

Abdul Taib mungkin berundur SEBAGAI KM, tetapi dapat melakukan Pengaruh beliau TIDAK Akan berakhir Conventions -Merta dan temen-saja, apatah Jogja kalau beliau memilih UNTUK meneruskan kehadirannya dalam Kehidupan seharian Sarawak Melalui Jawatan Yang di-Pertua Negeri.

Apa pun, Umno Tidak Ada PIlihan melainkan menjawab tuduhan Abdul Taib bahawa IA mengamalkan Politik Politik perkauman.

Buat Tempoh penghunian Masa Pendek dan Sederhana , Umno Terpaksa Terus Menjalin Jiaotong Yang tertib dan bertamadun DENGAN Parti-Parti negeri Target BN, khususnya Parti Pesaka Bumiputera (PBB), kerana BN Sarawak udah Unik dan berlainan.

caci terindah di Semenanjung dan Sabah, Parti-Parti Pusat BN TIDAK bertanding di Sarawak. BN Sarawak dianggotai sepenuhnya Oleh Kaum Parti-Parti dan Suku Kaum negeri Target.

Selepas ketegangan PADA Tahun-Tahun Awal keanggotaannya DALAM Malaysia, Sarawak Ditukar Menjadi Kubu BN makin sukses dilabelkan SEBAGAI "Simpanan Tetap" ATAU negeri Target Penyelamat BN.

Sama Jogja Sarawak Akan Terus Menjadi negeri Target " simpanan tetap "BN bergantung PADA siapa Yang menggantikan Abdul Taib dan Di Atas Kebijaksanaan menjadi pemimpin BN Pusat, khususnya Umno, Menjalin Perhubungan DENGAN negeri Target berautonomi ITU. Wallahuaklam 

http://kadirjasin.blogspot.com

Tiada ulasan: