SPECIAL ADS

12 Februari 2014

Mat Taib Sambut Baik pelawaan Anwar UNTUK bantu Selangor

Tan Sri Muhammad Muhammad Taib TIDAK keberatan menerima pelawaan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyertai pentadbiran UNTUK KERAJAAN negeri Target Selangor selepas PRK DUN Kajang.  Gambar gagal.
13 Feb : Tan Sri Muhammad Muhammad Taib mengalu tak apa pelawaan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar beliau MEMBANTU Pembangunan Desa negeri Target Selangor selepas PIlihan Raya Kecil (PRK) Dewan Jemputan Negeri (DUN) Kajang TIDAK Lama Lagi.
Bekas Menteri Besar Selangor ITU berkata, Apakah yang Penting kepadanya, Selangor Kekal SEBAGAI negeri Target Utama Yang laper "super model" Penyengat negeri Target Other di Malaysia.
"Saya bersedia UNTUK MEMBANTU jika Khidmat udah diperlukan," katanya Yang dikenali SEBAGAI Mat Taib Penyengat The Malaysian Insider.
"Kalau hendak mulakan Sesuatu di negeri Target Selangorlah. Orang cedik Pandai Ada di Sini, all Sumber Jogja di Sini," katanya mengulas sandaran Pakatan Rakyat (PR) menjadikan Selangor SEBAGAI model Serba-Acha rasaya menawan Putrajaya.
Mengulas Untukmasalah kemungkinan Anwar Akan menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim SEBAGAI Menteri Besar, Muhammad berkata, IA TIDAK mustahil berlembutlah kerana Tidak Ada undang-undang bertulis Yang mengatakan Closer anak Selangor Sahaja Boleh memegang Jawatan ITU.
"Politik Politik ITU ingin menyoal yang 'seni mungkin'. Dan tiada Apakah yang mustahil DALAM Politik Politik," katanya.
Mengedepankan Satu ceramah di Kajang Malam tadi, Anwar mengumumkan Akan membawa Dimasukkan bekas veteran Umno, Muhammad ke DALAM pentadbiran Selangor selepas selesai PRK.
Ketua pembangkang ITU JUGA berkata, selain Kepakaran pengurusan Ekonomi Abdul Khalid, program desa Kepakaran Yang dimiliki Muhammad JUGA amatlah diperlukan DALAM pentadbiran Selangor.
"Saya panggil Akan Tan Sri Muhammad Muhammad Taib. Dia Jogja Kepakaran program desa," katanya di hadapan Kira-Kira 200 penyokong PKR, di Kompleks Penghulu Batu 10 Cheras, di Kajang, Malam tadi.
Pengumuman Anwar ITU Dilihat SEBAGAI mengesahkan Jogja spekulasi beliau Akan menggentikan Abdul Khalid SEBAGAI Menteri Besar Selangor sekiranya Menang PRK Kajang.
Muhammad Yang turut dikenali SEBAGAI "Mat Tyson" arena DALAM Politik Politik Negara mengumumkan menyertai PAS Menjelang PIlihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Beliau melepaskan Jawatan SEBAGAI Menteri Besar Selangor PADA 1998 lagi setelah Mahkamah Menentang Brisbane memutuskan beliau bersalah membawa Wang tunai berjumlah RM2.4 Juta ke Australia.
Jawatan Tertinggi Yang Pernah dipegangnya udah naib presiden Umno (2000-2003), dan Ketua Penerangan Umno (2008-2009). Itu selain, beliau JUGA Pernah menganggotai Kabinet di Zaman Serba-Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Muhammad merupakan Menteri Besar Selangor Antara 1986 Hingga 1997 dan turut berkempen ke Central Java Negara MEMBANTU PR Semasa PRU13.
PRK diadakan berikutan Kajang penyandang kerusi ITU, Lee Chin Cheh meletakkan Jawatan secara secara mengejut bulan Lalu.
Lee, 42, merupakan seorang Peguam dan bekas Ahli Parti Gerakan ketemu 10 Tahun.
Mengedepankan PRU13, Lee mendapat 19,571 UNDI, berbanding calon BN, Lee Ban Seng Yang mendapat 12747 UNDI.
Komposisi pengundi di Kajang membentuk 49% Melayu, 40% Cina, 10% India dan 0.91% Lain-Lain.
Suruhanjaya PIlihan Raya menetapkan Tarikh PRK DUN Kajang PADA 23 Mac dan hari penamaan calon jatuh pada 11 Mac. TMI

Tiada ulasan: