Pemohon baru yang membuat pendaftaran atau permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 3.0) tahun 2014 boleh membuat semakan sama ada layak atau tidak untuk menerima BR1M menerusi cara berikut:-
Semakan Status BR1M (talian)
Talian | Nombor |
---|---|
Hotline BR1M | 1-800-88-2716 |
LHDN – Aduan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) | 03-83138987/8988/8989/8990 |
Talian dibuka waktu bekerja 8.00 pagi – 5.00 petang, Isnin-Jumaat
Untuk makluman, buat masa ini tiada kemudahan semakan status secara online disediakan
Jadual Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
Cara | Tarikh |
---|---|
Agihan menerusi akaun bank penerima | 22 Feb |
Menggunakan Baucar (untuk penerima yang tiada akaun bank) | 23 Feb secara berperingkat dalam tempoh tidak melebihi 20 hari |
Rayuan BR1M 2014
Menerusi laporan media, Kerajaan sedia mempertimbangkan semula rayuan mana-mana individu yang gagal mendapat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0
Tiada ulasan:
Catat Ulasan