SPECIAL ADS

12 Februari 2014

Menurut Perlembagaan S`wak, Taib Mahmud tak layak jadi Yang di-Pertua Negeri

12 Feb : Menurut Pakar Perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari Menjadi gabenor negeri Target Sasaran Sasaran TIDAK semestinya menjadikan Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud kebal daripada sebarang pendakwaan. 

Closer raja Melayu kebal Sembilan Masjid sebarang prosiding undang-undang di mahkamah, Acha Boleh didakwa di mahkamah Khas Yang dibentuk Sirih Artikel 182 Perlembagaan Persekutuan. 

Beliau mengulas protes Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Sarawak Yang membantah Abdul Taib laper Yang di-Pertua Negeri maka DENGAN ITU beliau Boleh mengelak menjawab dakwaan Lalu melibatkan rasuah dan solat guna kuasa.

Abdul Taib Yang laper Ketua Menteri Sarawak Kehormat di Royal 33 Tahun Lalu, rasuah dakwaan berdepan DENGAN dan penyalahguanaan kuasa dan IA Sedang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Oleh (SPRM) Laporan Malaysiakini 

Selain Tapi Masjid TIDAK kebal, Jika Taib Mahmud dilantik SEBAGAI Yang di Pertua Negeri Sarawak ianya udah solat dan bertentangan DENGAN perlembagaan Negeri Sarawak. 

Dimana DALAM perlembagaan PADA tersebut perenggan Yang ke Enam Jelas Didakwa "Yang di Pertua Negeri TIDAK Boleh memegang APA-APA Jawatan Yang membawa surat surat surat surat keuntungan dan TIDAK BOLEH melibatkan UNTUK Pemberhentian secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara secara Aktif DALAM APA-APA SYARIKAT komersial . "


Perlembagaan Penuh lihat di Sini 

Rasanya sudah menjadi Rahsia Umum tentang berapa pilkada PERNIAGAAN Yang dikuasai Oleh Taib Mahmud ni ..


Berapa pilkada akupun tak Sebenar tapi Sabah dan Labuan Sifat pilkada kerana Harta Taib Mahmud dianggarkan mencecah USD20 Billion ..

Bab Bab Bab Perkara Perkara Bab Perkara Perkara Bab Bab Perkara Perkara Bab Perkara Perkara Jogja Telah didedahkan oleh Yang Yang Yang DAP Sarawak ..

Tapi kalau Puak-Puak UMNO / BN ni DALAM mengejar kuasa Habis all diredahnya tak Kira perlembagaan ATAU APA ...

Berikut udah Kenyataan Masjid BMF berkaitan ISU INI ..

Perlembagaan Sarawak melarang Taib Mahmud daripada laper Gabenor 

Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud TIDAK BOLEH laper Gabenor negeri Target Sasaran Malaysia kerana Pendahulu terdahulu Perdagangan secara secara secara secara haram Orang ITU - Bruno Manser Fund menyeru Raja Malaysia UNTUK menghormati perlembagaan dan menafikan Taib Jawatan Gabenor Sarawak - Jabatan Kehakiman Malaysia menggesa UNTUK mendakwa Taib Mahmud dan Ahli Keluarga Yang Pagar kayu Rapat UNTUK pelbagai kegiatan jenayah

( KUALA LUMPUR,  MALAYSIA) dan dan hujung Minggu Lepas, Panjang Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud CHART penghunian mengumumkan bahawa beliau berhasrat UNTUK meletakkan Jawatan DENGAN bulan tetap Jogja dan IA laper UNTUK Gabenor Sarawak, Negeri Sasaran Malaysia'a terbesar. Kalo bagaimanapun, policy rancangan dasar Penggantian zalim Malaysia mungkin Akan dicemari Oleh perlembagaan Sarawak.

Penyelidikan Oleh Parti Tindakan Demokratik Sarawak bahawa Telah menunjukkan, mengikut Bab Bab Perkara Perkara Bab Perkara Perkara 2 (2) perlembagaan Sarawak, Gabenor Negeri "hendaklah TIDAK memegang APA-APA Jawatan surah surat keuntungan dan TIDAK BOLEH melibatkan UNTUK Pemberhentian secara secara secara secara Aktif DALAM APA-APA SYARIKAT komersial." Menurut Bab Bab Perkara Perkara Bab Perkara Perkara 6 (5) Perlembagaan Sarawak, yang Sama terpakai Pekanbaru Jawatan Ketua Menteri: "Ketua Menteri TIDAK BOLEH memegang APA-APA Jawatan berkepentingan dan TIDAK Boleh melibatkan UNTUK Pemberhentian secara secara secara secara Aktif DALAM APA-APA SYARIKAT komersial."

"Terdapat Bukti bahawa Taib Mahmud terlibat DALAM terdahulu Pendahulu PERNIAGAAN haram di Malaysia dan di Negara Luaran", Switzerland NGO, Kumpulan Wang Manser Bruno, PADA menyatakan hari Isnin. "Semua terdahulu Pendahulu komersial Oleh Ketua KERAJAAN udah jenayah DALAM Alam dan TIDAK Akan membenarkan Raja Malaysia (Agong) Untuk melantik beliau SEBAGAI Gabenor. SEBAGAI pihak Al-Huda Konvensyen PBB Menentang Rasuah, Malaysia mempunyai Bon Antarabangsa Yang Kukuh UNTUK memerangi rasuah Oleh MPSJ MPSJ-Meluaskan. "





















































Makin sukses Hari Ini, Taib Mahmud disenaraikan SEBAGAI seorang pengarah dan pemegang Saham Utama Mesti Bersatu Sdn Bhd, pelaburan Malaysia Yang memegang DENGAN DALAM Asas 18 Syarikat Malaysia. Mesti Bersatu mempunyai asas DALAM Bakraz Development Sdn Bhd, Bakraz Holdings Sdn Bhd, Bakraz Properties Sdn Bhd , Borsarmulu Park Enterprise Sdn Bhd, Borsarmulu Pengurusan Park Sdn Bhd, Borsarmulu Resort Sdn Bhd, CMS Premix (Miri) Sdn Bhd, Delta Padi Sdn Bhd, Kenyalang Cergas Sdn Bhd, Kumpulan Parabena Sdn Bhd, Lanco Corporation Sdn Bhd, Lanco Plantation Sdn Bhd , Majupun Sdn Bhd, Miri Pemegangan Sdn Bhd, Noble Strike Sdn Bhd, Pelita Towerview Sdn Bhd, Pembangunan Sanyan Sdn Bhd dan Sg. lepaskan Kami Profesional Development Sdn Bhd Minggu, jurucakap Hak pribumi Nicholas Mujah mendedahkan Yang SYARIKAT Taib-berkaitan Delta Padi SND Bhd , Meraih 28,000 Hektar Pastikan asli UNTUK Ladang kelapa sawit.

Melalui Saham Yang dipegang ATAS NAMA Isteri si Mati beliau, Lejla Taib, Ketua Menteri JUGA Procon pemegang Saham Utama konglomerat Pengasuh Cahya Mata Sarawak, GudegNet EXCO Utama di Bursa Saham Kuala Lumpur. Keluarga Taib, Yang Aset udah dianggarkan PADA $ US 20 bilion, Univ memegang Hartanah di Australia, Kanada, Hong Kong, United Kingdom dan Keamanan SYARIKAT. Tabung Bruno Manser menyeru Raja Malaysia UNTUK menghormati perlembagaan dan Menahan UNTUK Pemberhentian daripada melantik Taib Mahmud SEBAGAI Gabenor kerana pilkada kesalahan jenayah Taib. SEBELUM APA-APA pemutusan hukum Yang diambil oleh Yang Yang Raja, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dijalankan Univ PERLU mendedahkan status siasatan Yang Sedang Terhadap Ketua Menteri Sarawak. 

Bruno Manser Fund 
Socinstrasse 37 4051 Basel, Switzerland 
Tel. +41 61 261 94 74 





Tiada ulasan: