SPECIAL ADS

18 April 2013

PRU13 : Calon Mahasiswa Tarik Diri Beri Sokongan Kepada PR


ceramah putrajaya 01
PUTRAJAYA, 18 APRIL : Gerakan mahasiswa mengumumkan menarik diri daripada bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13(PRU-13) bagi kerusi Parlimen Pekan untuk memberi laluan kepada calon Pakatan Rakyat(PR).
Pengumuman berkenaan diumumkan Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia(SMM), Safwan Anang dalam satu siri ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Desa Pinggiran Putra, Putrajaya di sini malam tadi.
ceramah putrajaya 02Walaubagaimanapun menurut Safwan, kumpulan Gerakan Mahasiswa(GM13) tersebut akan terus memberikan sokongan 100 peratus terhadap PR bagi menawan Putrajaya.
“Mahasiswa istihar tarik diri daripada Pekan tapi masih istihar perang kepada Umno-BN.
“Dan yang kedua, mahasiswa istihar kami akan jadi jentera hadapan untuk memastikan kemenangan Putrajaya ini,” ujar Safwan dihadapan kira-kira 5000 penduduk Putrajaya.
Turut hadir ketika siri jelajah itu, Presiden Pas, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, calon Parlimen Pas Putrajaya, Datuk Husam Musa, serta calon Parlimen Pas Sepang, Mohamed Hanipa Maidin.
Dalam perkembangan sama, Parlimen Pekan akan dipertahankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak yang akan dicabar calon PR yang juga Koordinator Jingga 13, Fariz Musa.

Tiada ulasan: